Coffee Life Viktoria

Coffee Life Viktoria

Három nap Prágában III.

2018. március 10. - Coffee Life Viktoria

Prága méltán híres középkori hangulatáról...

Az esti séta a várban (Prazsky hrad) ismét felért egy időutazással. Ez a vár Európa legnagyobb várkomplexuma, jelenleg a Cseh Köztársaság elnökségének ad otthont. Egyik legősibb viszonylag épen megmaradt vár falai között sétálgathattunk. A várba egy hosszú lépcsősort követően értünk fel, ahonnan már majdnem az egész város éjszakai fényei láthatóak voltak. Méreteit tekintve... hatalmas...

img_0679.JPG

A belépés ingyenes volt, csak a különböző belső termekbe, kiállító helyekre kell fizetni. Mivel napjainkban is fontos kormányzati szerepet tölt be a belépést megelőzően katonák fémdetektorral ellenőrzik az idelátogatókat. Az első "feltűnő" látnivaló a Szent Vitus székesegyház, ami hasonlóan az itthoni Mátyás templomhoz a várnegyed közepén található. Tekintélyt parancsoló méretei lenyűgözi a látogatókat. Órák hosszat lehet bolyongani az ódon falak között.

img_0686.JPG

Itt a várban található Prága legkisebb utcája az Arany utcácska, melyben a 16. században épült pici házak vannak, melyekben a várvédői laktak. Később egy legenda szerint az utca nevét a házakban munkálkodó alkimistákról kapta, akik aranyat szerettek volna elő állítani. A valóság ettől eltér ugyanis a később odaköltöző aranyművesek terjesztették el ezt a legendát. Az egyik apró házban még Franz Kafka is élt.

Miután bejártuk a vár zegzugait kerestünk egy éttermet, de nem akármilyent...

egy középkori tavernába ültünk asztalhoz, mely 1375 óta üzemel vendéglátó egységként, állítólag még W. A. Mozart is evett itt többször. Korhű berendezés, ha esetleg az egész napos tekergéssel még nem fogott el az igazi középkori életérzés, akkor itt biztosan. Biztos ti is láttatok filmeket, melyben az utazó betéved egy igazi késdobáló kocsmába/vendéglőbe (nevezzük nevén: tavernába), na ez a hely pont ilyen volt. Kornak megfelelő zene öltözék és ételek (bár ezzel vitatkoznék) és rendszeresen rendeznek középkori show-kat, melybe mi is belecsöppentünk (részben): zenészek, táncosok, kígyó bűvölök és minden más, amit csak ellehet képzelni. 

img_0710.JPG

Megkóstoltuk a helyi házi sört, ami erős volt, de egész finom. Talán a kis korsó sör, a sötétség, a hangzavar, a tömeg és ez az egész hangulat okozta, de kisebb pánikrohamot kaptam, miután fizetést követően még az étterem mosdójában észre vettem, hogy eltűnt a bankkártyám, azzal fizettem és csak az összes iratomat tartalmazó irattartó volt a kezemben a kártya nélkül, amikor a mosdóba értem. Gyors visszarohantam  kasszához és közöltem a kasszással, hogy mi történt nagyjából körbenéztek a kasszakörül, de nem vitték túlzásba. Gondoltam csak úgy bedobtam a táskámba ezért a legközelebbi üres asztalnál áttúrtam a táskámat, de semmi. Ekkor megtalált útitársam és mondtam neki, hogy nincs meg a kártyám és mutattam volna, hogy a kezemben lévő tartóban szokott lenni, de nem volt már a kezemben az irattartóm sem!!! Az összes iratomat, kártyáimat eltüntettem...

Szerencsére mindenem meg lett, először a kártyám került elő (érintetlenül) egy kassza melletti pad alól, majd az összesiratom ugyanonnan az asztal alól. Én abban a hiteben hagyom magam, hogy a nagy forgatag annyira megzavart, hogy elszórtam és nincs szó idegenkezűségről. :D 

Ezt követően lenyugodtak a kedélyek és tovább sétálgattunk a városban, ahol közben egy picit még a hó is elkezdett szállingózni.

Még beültünk A Prágai Sör Múzeum egy pubjába, ahol 10 féle csapolt sört kóstoltunk meg és most már tudom, hogy a sötét söröket szeretem, a gyümölcsösök mellett. 

img_0727.JPG

És NEM egyedül ittam meg és 1,5 dl volt egy pohár és még maradt is belőlük (itt viszont csak készpénzzel tudtunk fizetni)...

A másnap egyben az utolsó napunk is volt.

Erre a napra már semmi konkrétat nem terveztünk be, céltalanul bóklásztunk keresztül-kasul a városon, csak mindig a torony iránt. :D

img_0744.JPG

Csomagjainkat a vasúti pályaudvar (aminek eredeti kupolás csarnoka is kifejezetten szép) csomagmegőrzőjében hagytuk, így nyugodtak lehettünk, hogy időben odaérünk a vonatindulásra a csomagokkal együtt.

Még rengeteg mindent tudnék írni, még így is "kissé" hosszúra sikerült az élmény beszámolóm, de bízom benne, hogy ti is kedvet kaptatok Prágához vagy az utazáshoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://coffeelifeviktoria.blog.hu/api/trackback/id/tr2813728884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása