Coffee Life Viktoria

Coffee Life Viktoria

Hogyan szeressük meg a spenótot?!

2018. április 07. - Coffee Life Viktoria

Nem tudom ki, hogy van vele, de amióta felnőttem olyan dolgokat eszem meg, amiket nem, hogy nem szerettem régebben, de akár egyenesen utáltam is - persze ilyet nem mondunk ételre!

Jó ideje próbálok egészségesebben táplálkozni, sok zöldség, fehérje, kevesebb szénhidrát. Sok mindent kipróbáltam, de mióta csak néha napján eszem húst, sokkal kreatívabban készítem el az ételeimet. 

Tegnap is így történt. Még pár napja a boltban úgy döntöttem, veszek egy csomag spenótot. Sajnos fájó szívvel tapasztaltam, hogy a csomagolásnál rengeteg műanyagot felhasználtak, de a héten jelentette be a bolthálózat, hogy kevesebb műanyagot fog felhasználni termékeik csomagolásához a jövőben. Persze biztos,a mi biztos elvén én itthonról vittem magammal azokból a nejlon szatyrokból, amik egy vászonszatyorban vannak egy másik vászonyszatyorban fellógatva a konyhában (tipikus példája a "mindenkinek van egy szatyor a szatyorban" szatyornak) A lényeg, hogy gondoltam újra neki futok a spenótnak, kb féléve is neki indultam, de akkor még nem győzött meg, hogy helye van nálam. 

A tegnap délutáni rohangálás után gondoltam, valamit gyorsan összedobok. Ebből lett a gyorsan, könnyen spenótos spagetti, melyhez a receptet a kép alatt találjátok:

30174479_10211624148662248_463843827_o.jpg

Recept:

Legeslegelőször, tettem fel vizet  a spagetti tésztának, majd amikor elkezdett forrni beletettem a tésztát (én nem szoktam sózni a vizet, mert előfordul, hogy elsózok egy ételt ezzel tudok javítani a helyzeten).
Icipici zsiradékot tettem egy lábas aljába, majd beletettem a csomag spenótot egyet, kettőt gyors kavarintottam rajta majd annyi vizet önöttem rá, hogy a lábas alját ellepje és lefedtem. Pár perc párolódás után a spenót össze is esit, ekkor sóztam, borsoztam. Közben két nagyobb gerezd fokhagymát megpucoltam és felaprítottam (le is lehet reszelni, ki hogy szereti. Majd ezt is beletettem a spenóthoz, ekkor már finom illatok csapnak fel, két kisebb darab paradicsomot nagyobb cikkekre vágtam és ezt is hozzáadtam a többihez. Ekkor már majdnem kész volt és a tésztának is már csak néhány perc kellett, így átszedtem a fazékból a tésztát a spenótos lábasba majd öntöttem rá, kb egy evőkanállal a tésztaléből és így főztem még egy pár percig. Amikor már tényleg majdnem teljesen megfőtt a tészta, habarást készítettem: kb. három-négy evőkanál tejföllel simára kevertem egy evőkanálni lisztet és a szósz levével annyira felhígítottam, hogy folyamatos kevergetés mellett, könnyen hozzá tudjam csorgatni a már majdnem kész spenótos spagettihez.
Rottyan kettőt és kész is.

Hozzávalók 2 főre:

- fél csomag spagetti (attól függően ki mennyire szereti a tészát)

- egy csomag friss spenót (nekem 125g baby spenót volt)

- só, bors

- két gerezd fokhagyma (ízlés szerint, de nem szabad kihagyni ez adja az étel mindenét :D )

- 3 db kisebb paradicsom (nekem a kettő beletett paradicsomom szétfőtt, de így a harmadikkal frissebb lett a tészta)

 - 3-4 ek tejföl

- 1 ek liszt (vagy bármi, amivel be tudod sűríteni)

/ Eredetileg úgy terveztem, hogy a háztartás húsevő része is jól lakjon teszek bele a végén a húsvéti sonkából, de annyira ízlett, hogy teljesen elfeledkeztünk róla. /

Fogyasszátok egészséggel!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://coffeelifeviktoria.blog.hu/api/trackback/id/tr8613816284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása